Sunday, 2 November 2014

Cara Hilangkan Kesan Parut Kudis Buta

Tahun lepas kami sekeluarga dijangkiti Kudis Buta. Lama jugaklah ambik masa nak betul-betul baik. Dalam 3 - 4 bulan macam tu. Saya pun dah tak berapa ingat dah.

Sebab walaupun kita ingat kudis tu dah baik, tapi tiba-tiba nanti rasa gatal balik. Keadaan ni akan berulang-ulang sampailah kita akan betul-betul bebas dari hama kudis.

Kita kena faham macam mana kitaran hidup hama kudis buta ni. Telur-telur hama yang masih tertanam kat bawah lapisan kulit kita tu yang membuatkan kita akan berasa gatal-gatal semula. Telur hama akan menetas dan menjadi hama dewasa dalam masa 2 minggu.

Hama Kudis dah takde tapi Parut yang Tinggal


Ok. Kudis dah baik. Tapi parut-parut kudis yang tinggal kat badan tak hilang-hilang. Saya dan Suami takdelah kena teruk sangat tapi anak-anak kami yang pompuan dua orang tu kena kudis agak teruk sampai dapat kesan parut kudis yang penuh kat badan, tangan dan kaki. Nasib baik kat muka takde. Dahlah anak pompuan.

Sebenarnya usaha untuk hilangkan bekas parut kudis ni saya dah buat sejak kami kena kudis lagi. Maksudnya kami takdelah tunggu sampai kudis dah baik baru nak pikir macam mana nak hilangkan parut-parut kudis tu. Sebab parut yang masih baru lebih mudah nak dipulihkan berbanding parut yang dibiarkan lama tidak terawat.

Tambah pulak anak-anak kami dok tergaru-garu. Kadang tu sampai kudis luka berdarah. Lagilah saya risau parut akan kekal dan nanti lagi susah nak hilangkan.

Cara-Cara untuk Hilangkan Kesan Parut Kudis:


Makan Vitamin C

Kami sekeluarga amalkan mengambil Vitamin C dari Shaklee. Saya dan suami amik Sustained Release Vita-C. Anak-anak saya pula makan Chewable Vita-C. Juga dari Shaklee.


Vitamin C bantu hilangkan parut kudis buta
Sustained Release Vita-C untuk orang dewasa

Shaklee Chewable Vita C membantu pudarkan kesan parut
Vita-C Chew bantu pudarkan parut untuk kanak-kanak
Saya memang dah agak lama amalkan mengambil Vita-C Shaklee ni sebab ada Resdung. Bila dapat kudis buta nih, lagilah saya wajib makan tiap-tiap hari. Vitamin C memang elok untuk pelbagai masalah, terutamanya masalah KULIT. Dan Vitamin C memang terbaik untuk hilangkan kesan parut. Nak tau lebih info tentang kebaikan Vita-C Shaklee, sila klik sini.

Sapu dengan Herbal Blend Multi-Purpose Cream

Krim serbaguna dari Shaklee ni memang berkesan untuk hilangkan kesan parut kudis buta. Malah, krim ni boleh digunakan oleh sesiapa sahaja termasuk bayi. Setiap hari saya akan sapukan ke seluruh badan anak-anak kami setiap kali selepas mandi sebelum mereka ke sekolah.

Tujuannya untuk beri keselesaan kepada mereka agar kurang sedikit rasa gatal-gatal dan juga untuk memudarkan parut jika ada.

Lotion Herbal Blend bantu pudarkan dan hilangkan parut kudis
Sebenarnya banyak kegunaan krim Herbal Blend ni
Krim Herbal Blend ni yang saya suka sebab dia tak berminyak dan tak panas. Bila sapu ke badan, rase sejuk jek. Bau pun lembut jekk.

Minum ESP atau Energizing Soy Protein dari Shaklee

Untuk menghilangkan atau memudarkan parut kudis buta, saya amalkan minum ESP atau Energizing Soy Protein. Sebenarnya, saya memang dah lama amalkan meminum ESP untuk hilangkan kesan parut bersalin ceaserean (czer) dulu.

Setiap pagi saya akan buat ESP Shakes. Tak lebih 3 sudu besar sehari. Kita boleh shakes dengan macam-macam benda untuk menambah keenakan ESP Shakes ni. Saya suka campur dengan Susu Strawberry Dutchlady. Memang lazat berkrim !

Minum Meal Shakes dari Shaklee

Untuk anak-anak saya pula, saya bagi mereka Meal Shakes setiap hari. Terutama semasa sarapan sebelum pergi sekolah. Anak saya yang sulung suka kalau saya taburkan Meal Shakes tu atas Nestum.

Anak yang kedua pula suka kalau saya campurkan Meal Shakes dalam susu. Ikutla tekak masing-masing. Janji depa nak makan sudaaah.


Yang putih2 tu Meal Shakes lah. Kakak suke tabur banyak2 atas Nestum. Sedap lemak berkrim katanye !

Set Shaklee Bantu Pudarkan Parut bagi Orang Dewasa dan Remaja
Set Pudarkan Parut untuk Dewasa

Set Shaklee Bantu Pudarkan Parut bagi Kanak-Kanak
Set Pudarkan Parut untuk Kanak-Kanak

Set Lengkap Shaklee untuk pudarkan parut kudis juga sesuai untuk pudarkan pelbagai lagi jenis parut seperti:

  • Parut Chicken Pox
  • Parut Demam Campak
  • Parut Jerawat
  • Parut Kemalangan atau Pembedahan
  • Parut Bersalin Czer
  • Dan macam-macam jenis parut lagi. In Sha Allah..

Berminat nak cuba produk Shaklee di atas? Jangan segan silu untuk hubungi saya ye.


Saya Pengedar Shaklee Puchong, Kinrara, Taman MAS dan Taman Putra Perdana

  • Saya boleh COD area Puchong, Giant Kinrara, Taman Putra Perdana, Taman MAS dan yang sewaktu dengannya.
  • Bagi lokasi yang lebih jauh, saya akan mem'POSLAJU'kan order anda secepat mungkin.
  • Kalau nak beli dengan harga ahli, lagi murahhh. Boleh jimat 15% - 30% ! Boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dan nikmatilah banyak kelebihan lain lagi.
  • Buat pembelian sebanyak RM 700.00 dan ke atas dalam satu resit untuk mendapatkan keahlian Shaklee.
  • Atau, anda boleh buat pembayaran sebanyak RM68.90 sahaja
  • Terus hubungi saya, whatsapp : 017-361 6140 dan saya akan uruskan secepat mungkin. Insya Allah.

8 comments:

  1. mana nak beli ? mahal nyer ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. As salam sis. Time kasih sbb sudi singgah blog sy.. Sis bole dapatkan produk Shaklee dr sy. Sila watsap/sms sy di: 0173616140. In sha Allah khasiat & kesannye akan berbaloi-baloi dgn harga yg sis bayar.

      Delete
  2. Kesan yg lama bolehhilang ker??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy xjanji bole hilang 100% sbb kesan parut lama amek mase ckt nk hilang. Apepon, kita bole ikhtiar cara nk pudarkan kesan parut dgn Shaklee. In sha Allah dgn pengambilan yg konsisten bole bantu pudarkan kesan parut.

      Delete
  3. cara nya dengan sapu ke tempat parut saje atau seluruh anggota ? TQ

    ReplyDelete
  4. terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
    .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Pertanyaan...?

Name

Email *

Message *