Tuesday, 17 March 2015

Chewable Vita Lea: Multivitamin Terbaik untuk Kanak-Kanak

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera !!

Ada terpikir tak arini apa yang kita dah bagi anak-anak kita makan? Kalau time cuti Sabtu Ahad atau cuti sekolah, mungkin kita boleh kawal pemakanan anak-anak kita sebab kita boleh masakkan untuk mereka. Tapi waktu sekolah pula macam mana?

Waktu persekolahan, anak-anak kita akan makan di kantin sekolah. Kita tau tak apa yang depa makan di kantin sekolah? Kalau saya tanya anak saya;

"Waktu rehat tadi Kakak makan apa kat sekolah?"

"Kakak makan kentang goreng" atau dia jawab "Kakak makan hotdog. Sedap mak!!"


Makanan segera mengandungi bahan pengawet yang tinggi dan kurang berkhasiat
Daging yang diproses seperti hotdog mengandungi tinggi bahan pengawet
yang berbahaya kepada kesihatan

Makanan mungkin digoreng dengan minyak yang mengandungi lemak tepu
Makanan yang digoreng dengan minyak yang mungkin mengandungi lemak tepu

Makanan segera mengandungi tinggi kalori, garam dan bahan perisa
Makanan segera yang tinggi kalori, garam dan bahan perisa
Budak-budak bukan tau benda-benda tu tak elok kalau dimakan setiap hari. Tapi, kita tak boleh kawal apa yang depa nak makan kat sekolah. Kalau pesan pun, esok-esok depa beli jugak..

Bagi ibubapa yang bekerja pula macam mana? Mesti takda banyak masa nak masak di rumah kan.. Saya faham sebab saya dulu pun bekerja juga. Kerja dari pagi sampai petang. Kadang malam baru sampai rumah.

Badan dah letih, otak pun dah kurang berfungsi sebab penat memikirkan hal kerja sehari suntuk di pejabat. Bila balik, tengok dapur pun dah rasa letih giler. Tu belum tengok lagi baju-baju yang berlambak belum dibasuh. Stresssss !!!

Apalagi, jawabnya tapau jelah! Mudah, cepat dan sedap. Order jek apa nak. Tunggu 5-10 minit, siappp!! Paling-paling rajin pun masak nasi, buat telur dadar. Pastu bungkus tomyam campur. Settle !

Tapi, kesian kat anak-anak kan.. Apalah nutrisi dan khasiat yang depa boleh dapat kalau setiap hari disajikan dengan makanan yang kita sendiri pun tak tau benda-benda tu dimasak dengan bersih dan betul untuk mengekalkan nutrisinya.

Bak kata orang, makan kenyang tapi dapat hampas jek. Sayur pun digoreng sampai layu. Habis ilek semua khasiat dan nutrisi yang terkandung.

Apa akan jadi kalu anak-anak kita tidak mendapat khasiat yang sepatutnya?

  • Anak-anak kita akan membesar dengan diet yang tidak seimbang
  • Anak membesar dengan risiko lebih berat badan atau OBESITI
  • Nutrisi yang kurang memberi kesan negatif kepada tumbesaran dan kesihatan anak
  • Nutrisi yang tidak mencukupi akan melemahkan sistem imunisasi badan anak
  • Kanak-kanak yang kekurangan nutrisi akan lebih mudah dijangkiti kuman atau penyakit
  • Kanak-kanak yang kurang nutrisi dalam diet mereka akan menjadi KURANG FOKUS di sekolah.

Chewable Vita-Lea bantu anak lebih fokus dalam pembelajaran di sekolah
Anak kurang fokus dalam pembelajaran

Chewable Vita-Lea bantu anak dapat nutrisi seimbang dan elak obesiti
Anak mengalami masalah obesiti


Jadi, apa pilihan yang kita ada?

Takkan nak berhenti kerja?

Takkan nak balik kerja dan masak setiap hari? Boleh kotttt.

Atau bangun 5 pagi masak untuk bekal anak? Hmm..

Nak upah maid? Maid indon pun bukan reti masak sangat. Dahlah sekarang upah depa makin mahal!

So, antara pilihan yang kita ada ialah bekalkan MultiVitamin dan MultiMineral TERBAIK untuk anak kita!


Chewable Vita-Lea Multivitamin terbaik untuk Kanak-Kanak


Kandungan nutrisi dalam Chewable Vita-Lea for Children
Nampak tak kolum % Daily Value? Tu maksudnya berapa persen nutrisi harian
yang Chewable Vita-Lea bekalkan untuk anak kita dalam 2 tablet. 

Kandungan nutrisi dalam Chewable Vita-Lea for Children
2 Tablet Chewable Vita-Lea sehari dah cukup untuk bekalan nutrisi seimbang bagi anak kita

Chewable Vita-Lea terkandung 18 jenis vitamin dan mineral penting untuk kanak-kanak


Pada ibubapa yang prihatin, anda boleh dapatkan Multivitamin terbaik ini daripada saya, PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA.
  • Saya boleh COD area Puchong, Kinrara, Taman Putra Perdana, Taman MAS dan yang sewaktu dengannya.
  • Bagi lokasi yang lebih jauh, saya akan mem'POSLAJU'kan order anda secepat mungkin. In sha Allah!
  • Kalau nak beli dengan harga ahli, lagi murahhh. Boleh jimat 15% - 30%!!! Boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dan nikmatilah banyak kelebihan lain lagi.
  • Buat pembelian sebanyak RM 700.00 dan ke atas dalam satu resit untuk mendapatkan keahlian Shaklee secara PERCUMA !
  • Sila hubungi saya, Call/SMS/Whatsapp : 017-361 6140 dan saya akan uruskan secepat mungkin. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ada Pertanyaan...?

Name

Email *

Message *